Elke week nieuwe caps!
Snelle gratis verzending vanaf 50 €
Enorme selectie petten en truien
Hulp nodig? We staan altijd voor je klaar!

Toronto Blue Jays Caps

Toronto Blue Jays caps hebben een van de meest populaire logo's in de hele MLB. De vogelkop met esdoornblad is net zo populair als de oldschool logo's zoals het logo met de vogel met honkbalknuppel in de hand en esdoornblad als tatoeage, dat pas in 2003 werd gebruikt.

Filters sluiten
 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1 van 6
Geen resultaten gevonden voor de filter!
1 van 6

De Toronto Blue Jays zijn het enige Canadese team in de Major League Baseball (MLB). In het begin van de jaren '90, was er geen ontkomen aan.

Humble start

De Toronto Blue Jays nemen als expansieteam deel aan de MLB. Het Canadese team werd opgericht in 1977. De naam komt van een vogelsoort, namelijk de blauwe gaai. Het was een perfecte kleur voor het team. De traditionele kleur van het sportteam was blauw toen het werd opgericht. De Blue Jays hadden een moeilijke start in de competitie. In elk van hun eerste drie jaren, verloren ze meer dan 100 wedstrijden. Pas in 1983 wonnen ze voor het eerst meer wedstrijden dan ze verloren. In 1985, onder leiding van manager Bobby Cox, bereikten ze de play-offs. De Jays kunnen niet beschuldigd worden van een gebrek aan wil om te vechten. Toch verloren ze na zeven wedstrijden van de Kansas City Royals.

Succesvolle jaren 90

Het duurde tot 1992 voordat de Blue Jays de eerste serie voor het naseizoen wonnen. Onder aanvoering van spelerslegende Roberto Alomar versloegen ze de Oakland Athletics met 4-2 na games en gingen door naar de World Series. Op dat moment wist niemand dat deze overwinning en het behalen van de World Series het begin zouden zijn van de twee beste jaren in de geschiedenis van de club. De Toronto Blue Jays versloegen de Atlanta Braves in zes games en hieven voor het eerst - een kwart eeuw na hun oprichting - de trofee in de nachtelijke hemel op het balpark van de tegenstander. Die triomf werd het volgende seizoen herhaald. Zij versloegen de Philadelphia Phillies met 4-2 na games en de titel bleef in Toronto. Dat waren echter de enige twee World Series optredens voor de Canadezen sindsdien. Daarna konden zij hun sportieve succes niet verder uitbouwen. De Blue Jays gooiden niet meer in het naseizoen tot 2015.

Baseball ontmoet kunst

Sinds de opening in 1989 is Rogers Centre het thuisbalstadion van de Toronto Blue Jays. Het is gebouwd in het centrum van Toronto en biedt plaats aan iets minder dan 49.000 toeschouwers. Het stadion is niet alleen een balspeelplaats, maar wordt gebruikt voor verschillende evenementen en sporten. Dat is wat Rogers Centre zo speciaal maakt. Omdat honkbal daar vermengd is met kunst. Toen het stadion werd geopend, werd besloten vijf miljoen dollar aan kunst te besteden. Het was geïntegreerd binnen en buiten het stadion. Onder de collectie bevinden zich werken als "A Tribute to Badeball" van Lutz Haufschild of "The Art of the possible" van Mimi Gellman. Dit beeld werd zelfs gesigneerd door de 2000 bouwvakkers die het Rogers Centre bouwden.

Cadre School

Tijdens het seizoen is het logo van de Blue Jays - een vogel met een esdoornblad - zowel buiten als binnen het stadion te zien. Het siert de spelers op het veld caps en truien tijdens de wedstrijden. Andere vogelmotieven, zoals de vogel met de honkbalknuppel of de vogel met de J, zijn ook zeer populair bij de fans. Hoewel de Blue Jays in hun geschiedenis niet veel spelers hebben voortgebracht die de Rookie of the Year Award hebben gewonnen, hebben ze toch een van de meest veelbelovende spelers opgeleid in Vladimir Guerrero Jr. Om er zeker van te zijn dat dit niet het einde is, hebben de minor league-teams Buffalo Bisons, New Hapshire Fischer Cars, Vancouver Canadians en Dunedin Blue Jays zich allemaal verbonden aan de squad academy.

MELD JE AAN NIEUWSBRIEF EN BESPAAR 10%:
follow us: